Review Sid Meier's Civilization Revolution

<< Inapoi la jocul Sid Meier's Civilization Revolution

Inca de la inceputurile sale, seria “Civilization” creata de Sid Meier la inceputul anilor ‘90 a provocat jucatorii sa “construiasca un imperiu care reziste testului timpului. “Civilization Revolution” e cea mai noua versiune a jocurilor acestei serii, si, ca si predecesoarele sale, e un joc de strategie pe ture in care preiei haturile uneia din civilizatiile istorie importante pe care trebuie s-o conduci catre glorie de la inceputurile sale umile, scopul fiind dominatia mondiala.

Inainte de a incepe jocul, va trebui sa iei o decizie foarte importanta: pe care din cele 16 civilizatii o vei duce pe drumul victoriei? Fiecare din ele are un bonus de la inceput si patru bonusuri pentru fiecare era prin care progresezi, bonusuri care te vor ajuta in drumul tau catre victorie. In “Civilization Revolution” sunt patru moduri prin care poti obtine succesul: cultural, economic, tehnologic si prin dominatie. Fiecare natiune are conditii de victorie specifice ei, si bonusuri care sa o duca mai repede pe calea victoriei. Cei care vor sa incerce o victorie culturala vor aprecia egiptenii care pornesc cu o minune antica, pe cand cei care se orienteaza pe cuceririle militare ar putea alege Germania si trupele sale de veterani E distractiv sa incerci fiecare civilizatie, intrucat trebuie sa iti adaptezi stilul de joc in functie de punctele sale tari sau slabe, ca sa iti cresti imperiul destul cat sa infrangi orice dusman indrazneste sa ti se opuna.

Odata ce te-ai hotarat asupra unei civilizatii, te vei putea bucura de tot ce are “Civilization Revolution” de oferit. Cand fondezi primul oras, vei avea in jurul sau indicatoare care sa iti arate indicii de productie pentru fiecare resursa. Mancarea va duce la o crestere a populatiei, productia da nastere cladirilor si unitatilor, iar comertul completeaza studiile stiintifice sau iti umple cuferele cu aur.

Daca reusesti sa urmaresti aceste resurse, vei descoperi cheia catre prosperitatea civilizatiei tale. Pe masura ce orasul tau creste in dimensiuni, le poti ordona muncitorilor sa se concentreze pe una din resurse mai mult decat pe alta sau sa lucreze intr-un anumit domeniu mai intens. Acum anumite cladiri si tehnologii vor mari productia de resurse, asa ca provocarea consta in a sti ce sa alegi pentru a obtine maximul de la civilizatia ta.

Odata ce ti-ai pus orasul pe picioare, va trebui sa te ocupi cu extinderea taramului tau. Vei construi soldati care sa-ti apere teritoriile si vei putea sa explorezi imprejurimile. Populatiile barbare te vor ameninta inca de la inceput, iar eradicarea lor iti va aduce un bonus de bani sau poate chiar o unitate speciala. Vei mai intalni si sate prietenoase care iti vor oferi aceleasi bonusuri sau chiar si o descoperire tehnologica noua. Descoperirea unei forme de reflief extraordinare iti va conferi bonusuri banesti si dreptul de a ii atribui un nume care sa dainuiasca in istorie. In plus, mai exista si artefacte istorice importante precum Atlantida, a caror descoperire aduce dupa sine bonusuri esentiale civilizatiei care o va intalni. Nu numai ca e foarte interesant sa cutreieri lumea pentru a o cartografia, dar aceste bonusuri te vor face sa iti urgentezi cautarile.

Pe masura ce explorezi, creezi unitati si intemeiezi orase noi vei descoperi ca nu esti singur. Liderii celorlaltor civilizatii vor incerca sa te contacteze pentru a-ti inainta parteneriate pentru pace, insa nu te astepta ca acestea sa dureze. In functie de nivelul de dificultate pe care joci, vei avea cativa lideri care iti vor propune sa faceti schimb de tehnologie sau poate se vor alia cu totii impotriva ta pentru a te alunga din propria patrie. Desigur, si tu te poti purta ca o bruta, prin ecranul de diplomatie, insa vei avea acces si la propuneri de pace sau schimburi de tehnologie, si vei putea chiar sa platesti un lider pentru a purta un razboi cu o alta civilizatie. Daca vei refuza invitatia unei natiuni de a plati tribut sau vrei dori sa urmezi calea spre victorie prin cuceriri militare, atunci va trebui sa declari razboi dusmanilor si sa iti desfasori armatele pentru lupta. Fiecare unitate are un bonus separat pentru atac si pentru aparare si e foarte important sa le folosesti cat mai eficient posibil. De exemplu, la inceput, arcasii sunt de doua ori mai eficienti in aparare decat la atac, astfel ca ii poti folosi pentru a-ti pazi orasele in timp ce unitati mai rezistente participa la ofensivele natiunii tale. Pozitionarea trupelor e importanta nu doar datorita bonusurilor pe care le vei obtine din configuratia reliefului, ci si datorita satisfactie obtinute in urma unei victorii atent planificate.

Bataliile se rezuma la a muta trupele proprii peste teritoriul detinut de dusman. Unitatile victorioase vor obtine experienta si abilitati speciale care le vor ajuta in inclestarile viitoare. Navele nu pot bombarda uscatul insa pozitionarea lor pe langa plajele unde se afla si armata ta le va conferi soldatilor un bonus in lupta. In plus, navele pot transporta un numar impresionant de trupe, astfel ca deplasarile peste ape nu vor fi o problema majora a jocului.

In timp ce joci “Civilization Revolution” trebuie sa tii cont de foarte multe aspecte, insa, din fericire, producatorul s-a gandit sa te ajute implementand cateva instrumente care sa te ajute. Vei avea la dispozitie un cadru in care se afla sfatuitorii tai in afacerile orasului, iar acestia, ca si orice lider, sunt voluminosi si se imping unii pe altii in functie de preferintele tale.

Un alt element important al jocului este civilopedia, care e accesibila din orice ecran la apasarea unui singur buton. Aceasta contine toate informatiile necesare pentru a juca “Civilization Revolution”, dar si o multime de continut multimedia care le explica acelora dintre voi mai curiosi povestea personajelor si a popoarelor pe care le ai in fata.

Jocul este bogat si extrem de variat in single-player, insa poti juca si in Game of the Week pentru a vedea cum te situezi fata de ceilalti jucatori de “Civ” sau te poti arunca in lupta impotriva altor patru jucatori oricand pentru a-ti testa abilitatile de lider si de fauritor de imperii. Fie ca joci impotriva inteligentei artificiale sau a altor jucatori, “Civilization Revolution” iti va parea un joc excelent care iti va rascoli strategii diferite de fiecare cand il joci. E foarte usor sa fii cuprins de ritmul sau pentru evolutie si expansiune si, uneori, vei pierde ore intregi cucerind lumea. Chiar daca n-ai mai jucat nici un joc din seria “Civilization”, ar trebui sa arunci un ochi macar pe acesta.