Review ShellShock 2: Blood Trails

<< Inapoi la jocul ShellShock 2: Blood Trails

Shooterele care se centreaza in jurul razboiului din Vietnam au nevoie, aparent, de mai multe elemente decat vesnicele trupe Viet Cong care se furiseaza prin labirintul junglei. “Shellshock 2: Blood Trails” se abate putin de la realismul prezentat in jocul original, “Shellshock:  Nam ‘67” si arunca in lupta si hoarde de zombi pe langa obisnuitele Ak-47 si lanurile de orez. Pe de o parte, e un pas inainte aceasta combinatie dintre un shooter standard si un joc horror, pentru ca vei avea parte si de unele momente interesante si de unele in care ti se va face parul maciuca din cauza nemortilor insetati de sangele celor vii.

Povestea din joc urmareste si aparitia nemortilor intr-un joc care altfel ar fi un shooter standard despre razboiul din Vietnam si despre un pustan in uniforma si ororile razboiului pe care le descopera personal pentru prima oara. Daca pui intr-un mixer “Platoon” si “28 Days Later” vei obtine ceva foarte asemanator acestui joc. Vei intra in pielea lui Nate Walker, un recrut american care, imediat ce pune piciorul in Vietnam, e trimis catre o baza de pe frontiera care e asediata continuu de trupele inamice. Acolo, jocul se transforma subit, odata cu reintalnirea cu fratele tau, Cal, care deja e unul din zombi si pe care nu l-ar mai interesa masa de Ziua Recunostintei cu mancaruri traditionale. Chiar cand aproape te intelegi cu acesta, soldatii adversi navalesc si strica reuniunea de familie, iar tu te vei gasi ratacind prin jungla ucigand nemorti si incercand sa intelegi ce este misteriosul Whiteknight inaintea comunistilor vietnamezi.

Suna ca un punct de plecare rezonabil pentru un shooter cu elemente horror? Eu zic ca da, iar motorul grafic cu bazele in “Source” iti va prezenta o grafica destul de buna, chiar daca nu va fi una ireprosabila, ca cea din “Crysis”, de exemplu. Designul nivelelor e foarte bine realizat, totul fiind foarte atractiv, chiar daca uneori iti va parea ca alergi dupa mai multe scenarii de filme de razboi. Daca acum alergi in nestire prin junglele Indochinei, imediat vei naviga prin tunele inamice subterane pline cu tot felul de capcane, dupa care va trebui sa verifici un sat aflat in ruine. Scenele sunt infioratoare uneori, peste tot fiind imprastiate resturi umane sau balti de sange, asa ca abia poti face doi pasi fara sa dai peste un soldat decapitat sau fara un picior sau prin in vreo capcana nemiloasa.

La capitolul efecte sonore, jocul nu te va dezamagi, sunetele fiind fidele armelor intalnite in conflictul din Vietnam sau acestui gen de joc.

Un alt aspect interesant al jocului e acel minigame care apare de fiecare data cand te angajezi in lupte corp la corp sau declansezi ceva (o capcana, de exemplu). In aceste situatii, jocul te surprinde cerandu-ti sa executi rapid o combinatie de taste pentru a scapa de pericol, si, pe masura ce avansezi in poveste, va trebui sa reactionezi din ce in ce mai repede.

Asadar, daca esti un fan al razboiului din Vietnam si al jocurilor cu zombi, nu trebuie sa ratezi “Shellshock 2: Blood Trails”