Review Conflict: Denied Ops

<< Inapoi la jocul Conflict: Denied Ops

In acest al cincilea joc al seriei, “Conflict: Denied Ops” da, in sfarsit, semne de evolutie. Chiar daca e, poate, cea mai simplificata editie a francizei companiei Pivotal Games, gameplayul e inca distractiv si atractiv, cu un ritm rapid si captivant si cu actiune ce se intinde pe toate continentele, in cele mai variate forme de relief acoperite cu o vegetatie atent realizata. In plus, are si un mod cooperativ, care merita toate aplauzele chiar si de unul singur, mai ales ca e o caracteristica dorita la toate shooterele si rareori oferita. Asa ca daca vrei sa fii Rambo pentru cateva ore, “Conflict: Denied Ops” e ealegerea perfecta pentru tine!

Tema seriei e una militara si gameplayul este blocat undeva in zona neutra dintre mori de la primul glonte incasat si a fi un burete de plumb inainte sa dai coltul. Povestea din campanie e una tipica acestui gen de jocuri; vei prelua comanda unei echipe din fortele speciale si vei incerca sa dezlegi misterele din spatele unei conspiratii care implica arme nucleare. Perspectiva este, de data asta, una first person, iar echipa e formata din doi luptatori, in loc de patru, cum eram obisnuiti. Desigur, inca poti comuta intre membrii echipei dupa bunul plac pentru a reusi sa gusti cat mai bine momentele care iti sunt oferite.

Astfel, jocul in echipa pare a fi componenta cheie din “Conflict: Denied Ops”.  Coechipierul poate primi ordine si se poate face foarte folositor, iar, daca e ranit, il poti bandaja apasand cateva clickuri. Inteligenta artificiala iti fa usura munca foarte mult. Atacarea unei camere ocupate de inamic e o bagatela acum, din moment ce mitraliorul Lang va deschide focul asupra camerei, in timp ce tu poti folosi luneta lui Graves pentru a elimina supravietuitorii. Fara complicatii. Daca il vei pozitiona corect, tovarasul tau de lupta se va ocupa personal de cativa dintre dusmani si il poti pune sa rezolve si problemele mai serioase, de exemplu elicopterele de razboi pe care le intalnesti.

Grafica jocului e detaliata si atractiva, iar misiunile contin peisaje variate. Dintre locatiile intalnite, se pot mentiona scenele de la tara din Venezuela, un castel siberian, un depozit inghetat al vanatorilor de balene rusi si strazile prafuite ale unui oras din Rwanda. Obiectivele nu sunt foarte complicate: ucide tot ce misca si arunca totul in aer. Insa, uneori, va trebui si sa furi date din anumite computere sau sa pui incarcaturi explozive in locuri strategice.

Ritmul jocului va avea grija ca acesta sa nu fie niciodata unul plictisitor. Chiar daca spun ca nu vei face decat sa ii impusti pe adversari, nu se compara cu haosul din Serious Sam, insa viteza cu care se desfasoara actiunea nu iti va da niciodata sentimentul ca ai de-a face cu zone in care esti blocat sau in care intarzii din cauza rezistentei inamice. Te mai poti bucura si de faptul ca poti arunca in aer aproape orice, nivelele jocului fiind pline de butoaie, canistre cu gaz si rezervoare de propan, toate gata sa explodeze de la un singur glonte.

Modul multi-player cooperativ iti permite sa joci misiunile din single-player cu un prieten in reteaua locala sau pe Internet. In rest, mai ai la dispozitie si tipurile de joc tipice: deathmatch, cucerire si deathmatch pe echipe.

“Combat: Denied Ops” e un shooter excelent pe care il vei savura cel mai bine in compania unui prieten care sa lupte cu tine umar la umar in timp ce gloantele iti suiera pe langa urechi.

Windows 2000/XP/Vista
PC cu procesor de 2 GHz