Review Company of Heroes: Opposing Fronts

<< Inapoi la jocul Company of Heroes: Opposing Fronts

Prin Company of Heroes: Opposing Fronts, Relic a creat pachetul complet care contine un sunet spectaculos, o grafica de exceptie, o experienta deosebita de joc atat in modul singleplayer cat si in multiplayer. Cu siguranta ca firma producatoare a incercat sa mentina nivelul de glorie obtinut cu jocul original Company of Heroes, si a reusit pe deplin acest lucru. Poate ca nu este un atat de mare succes (de fapt prezinta jocul realizat pe aceeasi matrita, doar avand "jucarii" diferite) sau poate nu are efectul de pumn in stomac pe care l-a dat primul, dar este un joc de strategie bazat pe cel de-al doilea razboi mondial foarte bine realizat.

Opposing Fronts aduce pe front doua factiuni noi, atat in modul online, cat si in cel offline: este vorba de britanicii lenti, dar cu artilerie grea, si de unitatea extrem de flexibila Panzer elite. Ambele forte prezinta diferente destul de evidente fata de primul "Company of Heroes", in ceea ce priveste puterea armata a Aliantei si a Axei. Britanicii, spre exemplu, furnizeaza optiuni diverse si excelente pentru aparare si joc defensiv. Inginerii sunt capabili sa construiasca amplasamente de artilerie extrem de puternice si devastatoare, si de asemenea baterii anti-tanc foarte eficiente. Principalul dezavantaj al acestora este faptul ca sunt pretentiosi la capitolul populatie necesara, si de asemenea aceste amplasamente sunt imobile, insa jucatorul care a reusit sa isi construiasca din acestea o linie solida de front va da mult de furca si va tine inca mult timp lupta. De obicei se folosesc aceste tactici in vederea apararii obiectivelor cele mai valoroase din punct de vedere strategic, cum ar fi spre exemplu poduri sau diverse drumuri, ori pentru modul multiplayer, protejarea obiectivelor misiunii, respectiv punctele victoriei.

Infanteria britanica poate sa sape santuri, ceea ce ii ofera un avantaj considerabil in lupta, mai ales tinand cont si de acea anume unitate care da un bonus de lupta tuturor celorlalte unitati din jurul ei. Toate aceste trucuri trebuie folosite cu cap, necesita concentrare si o capacitate de reactie prompta, reprezentand o adevarata provocare.

Cea de-a doua factiune, Panzer elite, stapaneste mai bine atacurile rapide, raidurile asupra inamicilor si ajung mult mai repede la destinatie. Au cea mai versatila armata dintre toate cele existente, au soldati buni si care au in totalitate - adica fiecare soldat - are capacitatea de a repara vehicule. Acest aspect este deosebit de important intrucat mentinerea cat mai mult in viata a unitatilor in timpul luptei aduce multe merite si recunoasteri, avand multe recompense. Jucatorul poate alege ce abilitati - defensive sau ofensive - poate upgrada in momentul cresterii in rang a unitatilor. Singurul dezavantaj la acest nivel este faptul ca trebuie sa verificati constant acele unitati upgradate, pentru a fi sigur ca upgrade-ul a fost facut.

Divizia Panzer elite se specializeaza de asemenea si in miscari rapide de trupe pe terenul de lupta, capturand si aparand diverse locatii. Infanteria are o optiune de sprint, iar vehiculele blindate contin si ele un fel de supraincarcare care le permite sa penetreze mai adanc apararea inamica sau sa flancheze rapid apararile intarite. Unitatile Elite de cercetare au de asemenea abilitatea de a captura rapid puncte strategice, nefiind necesar pentru acest lucru a upgrada de trei ori acea unitate cum se intampla in cazul celor de la fortele Aliate. Cea mai mare dificultate cu jocul cu acest tip de armata o constituie nevoia constanta de organizare si o atentie deosebita data aspectului strategic.

Fiecare din aceste doua grupari au momentele lor de stralucire in campaniile de la single player. Un lucru minunat este faptul ca Opposing Fronts ofera doua noi campanii in timp ce in jocul original era oferita doar una.

Prima din cele doua noi campanii are loc undeva mai tarziu in razboi, cand fortele britanice si americane incep operatiunea "Market Garden". Campania ofera o gramada de misiuni defensive, urmate de cateva ofensive mai lente si treptate in liniile inamice, pentru a captura teritorii si puncte strategice, cai de acces, drumuri, poduri.

A doua campanie urmaresc fortele britanice si canadiene in batalia Normandiei incheind cu asaltul si eliberarea Caen-ului. Cele doua campanii combinate ofera o cu totul noua perspectiva asupra structurii unei campanii decat oferea originalul Company of Heroes si ar trebui sa tina multa vreme ocupati fanii acestor jocuri.

Opposing Fronts poate fi recomandat cu usurinta celor care au gustat cu placere jocul initial. Datorita complexitatii sporite data de campaniile britanice si cele ale Panzer, va fi un pic mai dificil pentru cei ce joaca pentru prima data, dar oricum Company of Heroes este o experienta deosebita pe toate fronturile.