Review Company of Heroes

<< Inapoi la jocul Company of Heroes

Company of Heroes este un joc de strategie in timp real uimitor din punct de vedere vizual, care evidentiaza toate momentele de haos din al doilea razboi mondial cu o intensitate iesita din comun. Asezat in timpul invaziei Normandiei, spre sfarsitul razboiului, Company of Heroes face aluzii la filmul Salvati soldatul Ryan, ilustrand atat brutalitatea si violenta razboiului cat si umanitatea combatantilor sai. Multe productii recente referitoare la cel de-al doilea razboi mondial au preluate elemente grafice din productia lui Steven Spielberg, dar Company of Heroes le depaseste de departe pe toate din acest punct de vedere.

Daca aveti un sistem performant si o placa video buna, veti putea aprecia efectele vizuale din joc, si veti fi marcat de nivelul inalt de detaliu pe care il veti gasi. Infanteria se misca in echipe, sarind de la un adapost la altul, vehiculele sunt proportionate bine, aratand imense si impunatoare, cum si sunt de fapt.

Jocul isi focalizeaza atentia pe invazia aliata in Normandia ocupata de germani din 1944. Company of Heroes prezinta un numar de rasturnari de situatie, conventii strategice, dar in rest se comporta la fel ca orice RPG, punandu-va sa construiti baze, sa adunati resurse, sa comandati trupele, toate acestea in vederea indeplinirii obiectivului principal: infrangerea inamicilor.

Company of Heroes contine o campanie singleplayer destul de indelungata, care contine peste o duzina de misiuni. Este o campanie fascinanta, bine legata prin scene, in cadrul careia se ofera rezumate ale misiunilor de indeplinit, spuse de diverse voci, iar povestea pe total se incheaga tocmai datorita acestora. In plus, fata de campanie, mai puteti si in modul skirmish, unde va veti putea lupta cu 7 calculatoare, sau puteti merge online, pentru a juca contra altor jucatori.

Puteti juca cu oricare din cele doua tabere, fie cu aliatii, fie cu axa, parti care de fapt sunt americanii si germanii. Intotdeauna veti juca in una din aceste echipe, chiar si cand jucati online, si cu mai multi jucatori.

Company of Heroes are un gameplay bazat pe lupta pe front, si va obliga destul de repede sa explorati harta. Se incepe cu un cartier general si o echipa de ingineri, care pot construi cladiri si sisteme de fortificatii. Hartile sunt impartite in teritorii care au fiecare din ele puncte din care se pot colecta resurse, iar resursele de care aveti nevoie sunt: munitia, oamenii si combustibilul. Infanteria poate captura centre de resurse neutre sau inamice, si va trebui sa aveti grija de acest aspect, pentru ca toate teritoriile dumneavoastra trebuie sa fie interconectate pentru ca fluxul de resurse sa se desfasoare normal. Daca un inamic va va captura un teritoriu cheie, va va intrerupe calea pe care va faceti aprovizionarea. Toate resursele sunt utilizate pentru construirea de structuri, tehnologii si vehicule din ce in ce mai avansate: pentru infanterie sunt necesari doar oamenii, munitiile pot fi folosite pentru a upgrada echipaje individual, punandu-le astfel la dispozitie arme speciale.

Veti avea de luat in considerare niste opriuni foarte interesante. Spre exemplu, cand va infruntati cu un tun antitanc manevrat de 3 unitati de infanterie, puteti fie sa il distrugeti cu alte arme grele, fie il puteti ataca din flanc, omorati oamenii, si luati echipamentul pentru dumneavoastra. Ca oricare din celelalte jocuri realizate de Relic, si acesta are un tutorial, dar totusi veti mai avea multe de invatat chiar si dupa ce il terminati, si chiar si dupa ce terminati campania. Va veti gandi si veti analiza in continuu variante, tactici, strategii, cum sa gestionati o lupta.

Despre grafica din joc se poate spune ca este uimitoare, dar, dupa cum banuiti, si pretentioasa. Cere un sistem de ultima ora, si o placa video performanta pentru a rula normal. Chiar si pe un sistem care indeplineste cerintele jocului, mai pot aparea uneori momente in care acesta sa sacadeze. Pe sisteme mai putin performante, va veti vedea nevoit sa renuntati la multe din detalii pentru a imbunatati performanta jocului, dar aceste detalii, jocul in ansamblu formeaza o priveliste demna de lauda – mai ales daca vedeti diferitele tipuri de explozii care umplu ecranul de fum si foc. Nivelul de fidelitate vizuala depaseste de departe tot ceea ce s-a facut pana acum pentru jocurile de strategie in timp real. Partea audio nu a fost nici ea neglijata, fiind aproape de perfectiune. Vocile unitatilor pe care le comandati va vor da confirmarea ordinului primit, in timpul zilei cu voce tare, in timpul noptii soptit; efectele sonore pentru mitraliere, pusti, tunuri si alte arme de pe terenul de lupta se aud foarte clar. Modul cum potriveste actiunea cu coloana sonora face sa fie placut pentru faptul ca introduce jucatorul mai bine in atmosfera.

Company of Heroes este, in concluzie, un joc remarcabil, avand niste rasturnari de situatie care il face unic in lumea jocurilor de strategie in timp real. Si nu numai acestea, dar si gameplay-ul, grafica, sunetele, il fac sa se remarce dintre jocurile avand ca tema cel de-al doilea razboi mondial, si de asemenea il fac sa se remarce dintre jocurile de tip RTS.